Audyt Ergonomiczny
Audyt ergonomiczny ma na celu zwiększenie komfortu wykonywania pracy, ograniczenia lub wyeliminowania dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego spowodowanych nieprawidłowym sposobem wykonywania pracy.
Audyt ergonomiczny jest prowadzony przez certyfikowanego ergonomistę i polega na indywidualnym ustawieniu stanowiska pracy każdego pracownika na podstawie chronometrażu -weryfikacji czynności wykonywanych podczas pracy..
Ocenie ergonomicznej podlegają: sposób wykonywania pracy, ułożenie ciała pracownika podczas wykonywania czynności, stan techniczny i zakres regulacji użytkowanych mebli, maszyn i urządzeń, sposób wykonywania ręcznych prac transportowych ( podnoszenie, dźwiganie, przenoszenie), waga przenoszonych elementów, monotypowość ruchów i warunki otoczenia ( hałas, oświetlenie itp. ).
Już podczas audytu dokonywane są pierwsze zmiany w sposobie wykonywania pracy. Jeżeli wdrożenie rekomendacji wymaga więcej czasu, wspólnie ustalamy harmonogram i zakres zmian, które powinien wdrożyć pracodawca.
Wynik audytu jest przedstawiany w formie raportu z audytu ergonomicznego.
Na życzenie klienta wykonujemy ergonomiczną ocenę ryzyka zawodowego ( REBA, RULA, KIM itp).
Raport jest podstawą do ubiegania się o dofinansowanie ze środków UE, Urzędu Pracy i ZUS z tytułu poprawy ergonomii i polepszenia warunków pracy w przedsiębiorstwie.